Четвер, 16.05.2024, 04:25
Технології навчання математики
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [17]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 205
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Мої файли

Інтерактивні технології (кооперативного навчання) на уроках математики
23.12.2010, 19:47
        Серед моделей навчання математики молодших школярів можна вказати на три основні типи, а саме: пасивну, активну та інтерактивну. Кожна із них виконує чітко визначену функцію у навчальному процесі початкової школи. За пасивної моделі навчання школярі засвоюють математичні знання, сприймаючи навчальну інформацію із різних джерел: слова вчителя, підручника, додаткової літератури тощо. Наступна, активна модель, спрямована на пошук організаційних та процесуальних методів і прийомів залучення школярів до пізнавально-творчої діяльності, розвитку у них математичного мислення. Розглянемо використання технологій кооперативного навчання молодших школярів на уроках математики у початкових класах.
      «Робота у парах» передбачає таку організацію навчання математики, коли учні, працюючи спільно, мають можливість обмінюватися думками, вносити пропозиції та обговорювати їх, здійснювати паралельно контроль за роботою партнера у спільному проекті та критично оцінювати власні дії. За видами роботи це може бути аналіз виконаного завдання іншим учнем, розв’язування у парі математичного завдання, складання учнями один для одного завдань з математичним змістом, формулювання спільної відповіді на запитання вчителя, перевірка правильності виконання завдання, пошук інших способів розв’язування арифметичної задачі тощо. Так, перевірка математичного диктанту, коли школярі «у парі» обмінюються зошитами, перевіряють правильність виконання, роблять зауваження (в усній формі, письмового) та оцінюють роботу іншого учня (балом, вербально). Різновидом «Роботи у парах» є об’єднання школярів у ротаційні трійки. Кожним трьом учням вчитель пропонує математичне завдання з кількома можливими варіантами відповідей, а учні трійки по черзі висловлює свою думку, після чого змінюється склад трійок і надається нове завдання школярам. Наприклад, розв’язування кругових прикладів, коли потрібно визначити послідовність слідування прикладів; розв’язування задачі на різницю двох часток; обчислення периметра чотирикутника; гра «Числове доміно», «Геометричне доміно»; взаємоперевірка знання таблиць додавання (множення) одноцифрових чисел та відповідних випадків віднімання (ділення).
      «Два – чотири – всі разом» - технологія, що передбачає розвиток у молодших школярів навичок спілкування у групах з різною кількістю учасників діалогу. Учням класу пропонується проблемне питання, ситуація вибору з часом на обдумування, після чого учні спочатку здійснюють пошук варіантів способів розв’язування у парі, визначають свій варіант виконання завдання, потім учотирьох обговорюють і визначають спосіб розв’язування. Завершальний етап роботи – колективне обговорення способів виконання математичного завдання. Прикладом може бути розв’язування задач на рух, які мають кілька способів розв’язування; розв’язування нестандартних задач, що передбачає пошук оригінального способу (розв’язування на різницеві парадокси, на динаміку вікових змін, з абстрактним змістом). Приклад 1. Концентр «Багатоцифрові числа».
Тема: Дії над багатоцифровими числами.
Мета: закріпити навички письмового виконання дій на задачах з абстрактним змістом.
     1. Суму чисел 2341 та 4951 збільшили на 892, і вона стала більшою у 132 рази за шукане число. Що це за число?
     2. Число менше суми чисел 2354 та 7428 у 73 рази. Знайди це число.     
     3. Перше число більше з друге на 34179, а сума першого і другого чисел дорівнює 53265. Знайди ці числа.
     4. Перше число більше за друге на 29375. Їх сума дорівнює 35963. Знайди ці числа.
      «Карусель» - це така організація процесу навчання математики, коли школярі розташовуються у два кола (внутрішнє та зовнішнє) з різними функціями навчального діалогу. Учні внутрішнього кола ставлять запитання, формулюють певні твердження, а учні зовнішнього кола відповідають на поставлене запитання або спростують (підтверджують) висновки щодо означень математичних понять, існування математичних закономірностей чи властивостей арифметичних дій. Школярі зовнішнього кола складають динамічну групу, яка рухається по колу, змінюючи партнера спілкування. Ефективною є така робота, коли кожен учень внутрішнього кола має однакову кількість карток, за якими і формулює математичне завдання. У випадку, коли учень зовнішнього кола правильно і швидко відповідає на питання, йому передається картка, а якщо учень не встигає дати відповідь на питання або дає хибну відповідь – картка залишається в учня внутрішнього кола. Робота закінчується тоді, коли учні внутрішнього кола передадуть всі картки із завданнями учням зовнішнього кола. За кількістю одержаних карток можна оцінити відповіді учнів. Область застосування «Каруселі»: закріплення таблиць додавання (множення) одноцифрових чисел та відповідних випадків віднімання (ділення); перевірка сформованості навичок усного виконання арифметичних дій (усне додавання (віднімання) двоцифрових чисел без (з) переходом через десяток; усне додавання (віднімання) круглих трицифрових чисел). «Робота у малих групах» передбачає об’єднання молодших школярів по 3-5 учнів для виконання математичного завдання. Кожен учень групи виконує ігрову роль: головуючого, секретаря, інструктора, виконавця тощо. Всі учні працюють спільно на отримання результату роботи. Головуючий знайомить учнів з проблемним, нестандартним завданням, секретар робить необхідні записи, інструктор пропонує варіанти способів вирішення завдання, а виконавець здійснює математичні розрахунки. Результатом спільної роботи може бути таблиця-схема, опорна схема, записи у робочих зошитах тощо.    
     «Акваріум» - форма організації математичної діяльності молодших школярів для розвитку навичок спілкування у малих групах, удосконалення умінь дискутувати та аргументовано висловлювати свою думку. 4- 6 учнів класу виходять до дошки ( у центр класної кімнати), ознайомлюються із завданням, обговорюють вголос можливі способи його розв’язування, тоді як інші учні класу є слухачами. Приклади використання «Акваріума» на уроках математики у початкових класах: а) опрацювання складних випадків письмового ділення багатоцифрового числа на одно-, двоцифрове число. Пояснити, де зроблена помилка; Знайти та виправити помилку; Обґрунтуй правильність виконання проміжних обчислень; б) розв’язування нестандартних задач на зв'язок дій першого та другого ступенів.
     Приклад 2. Концентр «Багатоцифрові числа». Тема: Множення багатоцифрового числа на двоцифрове число. Відновити запис, де замість * записані будь - які цифри: Особливістю вищенаведених методів інтерактивного навчання є цілеспрямована робота учнів над досягненням спільної мети за активної роботи всього класу, продуктивного спілкування та узгодженої взаємодії, коли кожен учень відпрацьовує навички до навчального діалогу та формує власний досвід навчально-творчої математичної діяльності.
Категорія: Мої файли | Додав: Iskorka
Переглядів: 7945 | Завантажень: 0 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 2.5/11
Всього коментарів: 3
3 Церковна Олена  
0
Тетяно Олексіївно, хочу висловити Вам вдячність за таку корисну інформацію, яка є дуже необхідною і потрібною в процесі навчання

2 Зеновій  
0
Дякую за реферат! З повагою до ВАС!

1 Зеновій  
0
Дякую за реферат! З повагою до Вас!

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024

Безкоштовний хостинг uCoz