Четвер, 16.05.2024, 02:26
Технології навчання математики
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [17]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 205
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Мої файли

Технологія раннього навчання математики М.О.Зайцева
04.04.2010, 20:18
Технологія раннього навчання математики М. О. Зайцева.
      Технологія раннього навчання математики М. О Зайцева базується на відкриттях і теоретичних узагальненнях про психічні особливості розвитку людини учених І. Сеченова, І. Павлова, О. Ухтомського, О. Леонтьєва. Спостереження, відкриття й узагальнення І. Сеченова знайшли своє втілення у педагогічних технологіях М. Зайцева. У них сенсорний потік подрібнений на своєрідні „кванти інформації”, операції з якими супроводжують ритмічні рухи з періодичними моторно-емоційними акцентами. З орієнтацією на цей принцип М. О. Зайцев створив навчальні посібники, під час роботи з якими діти цілком звільнені від регламентованої поведінки. Навпаки, їхня навчальна діяльність насичена цікавими ігровими ситуаціями з елементам змагання. У процесі таких занять вони відчувають неабияку радість від досягнутих результатів навчання. Стійкі позитивні емоції сприяють нормалізації та активації всіх функціональних систем організму дитини отже її здоров'ю.
      Психофізіологічні засади технологій М. Зайцева засновані на визнанні неабияких можливостей дітей в сприйманні та засвоєнні на чуттєвій основі знань про навколишній світ. Їх автор виходив із того, що для повноцінного формування особистості потрібно задіяти всі органи чуття, забезпечити належний розвиток відчуттів і сприймань як головних способів пізнання дитиною предметів та явищ. Наприклад, безмежні можливості зору, слуху, нюху, тактильного сприймання (на дотик) слід використовувати в навчанні тоді, коли вони формуються і розвиваються як головні чинники пізнання дитиною світу.
       У навчання математики М. О. Зайцев розробив гру-посібник «Мільярдер», яка зорієнтована на математичний розвиток дітей. Базується вона на використанні двох наборів картонних смуг (числових стрічок) завдовжки 65 см по 10 шт. у кожному, з рядами чисел: від 0 до 9, від 10 до 19, . . ., від 90 до 99, завширшки від 6 до 23см (ширина смуги зростає із збільшенням значення числового ряду). Відмінність наборів полягає в тому, що в одному десяток представлений пірамідкою з кружечків, набраних як 4 + 3 + 2 + 1, у другому — двома рядами квадратиків 5 + 5. Застосовують і дві таблиці — зелену, що знайомить з використанням знаків « + », «-», « = » на елементарних арифметичних прикладах; і червону, яка допомагає дитині зрозуміти математичні дії множення і ділення. Крім ознайомлення з цифрами, числами і математичними діями, посібник представляє будь-яке число в межах сотні у чотирьох образах: звуковому, графічному (цифровому), кількісному та компонувальному (можливості поділу одного числа на інші або його складання). Наприклад, число 47: Дитина сприймає його (як і будь-які інші числа) у сукупності ознак: сорок сім — чує звуки; бачить, скільки предметів представлено (кружалець, квадратиків); як вони скомпоновані: чотири десятки, сім одиниць (сім складається з чотирьох і трьох у кружальцях або з п'яти і двох у квадратиках), до десяти не вистачає трьох; бачить, як це число виражається цифрами. Для ознайомлення дітей з числовою стрічкою М. О. Зайцев пропонує низку вправ: 1. Полічи, переводячи указку з клітинки в клітинку і голосно називаючи числа, від початку до кінця стрічки. 2. Полічи по порядку: 0, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 і 100, якщо розташувати картку з написаними на ній цифрами під зображенням нуля. Через деякий час діти можуть рахувати і в зворотному порядку: 100, 90, 80, 70 . 10, 0, а пізніше — від ста до нуля: 100, 99, 98, 97, . З, 2, 1, 0. Дітям подобається здійснювати «запуск ракети» із зворотним відліком, щоб, замість «нуль», вигукнути: «Пуск!» 3. Покажи, скільки тобі років. Дитина на числовій стрічці показує (як правило, з ентузіазмом), скільки їй років. Аналогічні дії діти виконують, відповідаючи на питання про вік братика, сестрички, тата, мами, родичів, номер свого будинку, квартири, телефону тощо. Назву вулиці вони показують по складовій таблиці (посібник «Кубики Зайцева»). За допомогою карток і числових стрічок діти вчаться рахувати двійками, трійками, четвірками і т. д. (17, 34, 51, 68, 85), додавати, віднімати, розв'язувати задачі, освоювати десяткові дроби тощо. До методичних переваг гри-посібника належать логічність побудови, що дає змогу оволодіти алгоритмами і здійснювати математичні дії з одно- і двоцифровими числами, та наочність. Гра-посібник допомагає дитині розвивати творчість, рухатися, взаємодіяти з однолітками. Однією із складових успіху технологій М. О. Зайцева є неухильне дотримання принципу «від конкретного до абстрактного, від конкретно-образного до словесно-логічного». Технології М. Зайцева кардинально відрізняються від традиційних методик розвитку математики і засвідчили свою високу результативність, а також можливість застосування не лише в освітніх закладах, а й у домашніх умовах.
Категорія: Мої файли | Додав: Iskorka
Переглядів: 4008 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 2.7/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024

Безкоштовний хостинг uCoz